شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ امروز جمعه یک منبع نزدیک به گروه های مقاومت، به پرونده دفن شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پایان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امروز جمعه یک منبع نزدیک به گروه های مقاومت، به پرونده دفن شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پایان داد.

این منبع در گفت و گو با «بغداد الیوم» گفت: از طریق ارتباط با برادران مقاومت لبنان در خصوص چندین پرونده از جمله تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، مشخص شد که برگزاری مراسم تشییع جنازه در زمان کنونی تقریباً غیرممکن است؛ زیرا این مراسم مستقیماً توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر مورد هدف قرار خواهد گرفت و تعداد زیادی شهید و مجروح به جای خواهد گذاشت؛ زیرا ما با رژیمی روبرو هستیم که در سایه حمایت بی سابقه غرب به خصوص آمریکا، از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.

وی افزود: آنچه ما معتقدیم این است که پیکر شهید دو روز پس از شهادت در یکی از قبرستان‌های لبنان و در سایه توافقی که بین رهبران حزب‌الله صورت گرفته، به‌طور کاملاً مخفیانه به خاک سپرده شد.

این منبع ادامه داد: تعیین محل قبر شهید ممکن است موجب شود که اشغالگران از طریق مأموران یا به طور مستقیم، برای آسیب زدن و دست یازی به پیکر ایشان دست به هر کاری بزند و این موضوعی است که هیچ کس در مورد آن اختلاف ندارند.

این منبع خاطرنشان کرد: پرونده تشییع و خاکسپاری ظاهراً از همان ساعات اولیه با تایید خبر شهادت سید حسن نصرالله و یافتن پیکر ایشان قطعی شد.

به گفته این مبنع، تا پایان جنگ نمی توان مستقیماً به تشییع جنازه پرداخت یا محل دفن شهید نصرالله را تعیین کرد، اما در هر صورت در لبنان خواهد بود و خارج از دیوارهای آن نیست.

خبرنگار "بغداد الیوم" روز سه شنبه (اول اکتبر ۲۰۲۴) گزارش داد که هیچ خبر تایید شده ای مبنی بر ورود پیکر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهر نجف اشرف منتشر نشده است.

این خبرنگار در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ورود پیکر شهید سید حسن نصرالله به نجف اشرف گفت: هنوز هیچ خبر تایید شده ای مبنی بر ورود پیکر شهید نصرالله به نجف اشرف و تشییع جنازه ایشان در دست نیست و همه اطلاعات مؤید دفن ایشان در لبنان است.

وی افزود: در حال حاضر تاریخ تشییع شهید نصرالله یا مکان مشخصی برای تدفین ایشان مشخص نشده است و همه دلایل حاکی از آن است که شهید نصرالله در ضاحیه جنوبی بیروت به خاک سپرده خواهد شد.

روزنامه لبنانی "النهار" روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴) اعلام کرد که در بیانیه ای که به نام آن درباره مراسم تشییع جنازه شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان منتشر شده مبنی بر این که رهبری این حزب شیعی در حال انجام رایزنی در سطح بسیار بالایی با ایران و عراق است و یک تشییع جنازه تاریخی برگزار خواهد شد. این روزنامه گفت که این بیانیه درست نیست.

بر اساس اطلاعات فاش شده، برای روح شهید سید حسن نصر الله نماز اقامه می شود و پیکر ایشان با هواپیما به کربلای معلی در عراق منتقل می شود و در جوار حرم امام حسین(علیه السلام) به خاک سپرده می شود.

علیرغم تکذیب، از سوی دیگر، عبدالامیر تعیبان، مشاور نخست وزیر محمد شیاع السودانی، اعلام کرد که پیکر شهید سید حسن نصرالله در داخل حرم امام حسین (علیه السلام) در کربلا به خاک سپرده خواهد شد و تعیبان در صفحه شخصی خود نوشت که پیکر این شهید در جوار جدش امام حسین (علیه السلام) به خاک سپرده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha